Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Brzeg: Drożeje paliwo, ubywa kursów PKS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Brzeg: Drożeje paliwo, ubywa kursów PKS
fot. Michał Dadełło CC BY-SA 4.0
Starosta brzeski nie finansuje ani jednej linii autobusowej. Nie oznacza to, że wszystkie potrzeby mieszkańców są zaspokojone dzięku kursom komercyjnym. Jest wręcz przeciwnie, bo ich siatka się kurczy, ale w kasie samorządu brakuje środków.

Drożejące paliwo stało się motorem napędowym rozwoju kolei pasażerskiej w Polsce. Większość przewoźników, w tym PKP Intercity, zanotowało w ostatnim czasie historycznie wysokie wyniki frekwencji, co ma związek z poszukiwaniem przez Polaków tańszej alternatywy wobec własnego samochodu. Choć podobnego trendu można by się spodziewać także w komunikacji autobusowej, statystyki nie pokazują radykalnej zmiany sytuacji branży transportu poza obszarami miejskimi. Tam trend jest wręcz odwrotny.

Ubywa autobusów, ubywa pasażerów

– Niewątpliwie problematyczna jest kurcząca się siatka połączeń autobusowych, co jest spowodowane rosnącą ceną paliwa – mówi Marek Augustyn, główny specjalista w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Brzegu. Ocenia on także, że przyczyną likwidacji części linii był spadek zainteresowania ze strony podróżnych. Wśród mieszkańców powiatu coraz mniej osób chce bowiem jego zdaniem korzystać z usług przewoźników autobusowych.

Na obszarze podległym starostwu działa spółka PKS Brzeg wywodząca się z dawnej Krajowej Państwowej Komunikacji Samochodowej. Ani ona, ani żadna inna firma transportowa nie może przy tym liczyć na realizację zadań zlecanych przez samorząd tego szczebla. – Nie jesteśmy organizatorem publicznego transportu zbiorowego osób – stwierdza nasz rozmówca.

Powiat: Nie mamy z czego finansować komunikacji

Powiat nie wykorzystuje więc środków z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. – Wydatki na zadania samorządu rosną – wskazuje na przyczynę takiego stanu rzeczy nasz rozmówca. W zamian za zlikwidowane połączenia nie kursują zatem autobusy finansowane przez starostwo.

Czy w najbliższym czasie można spodziewać się uruchomienia takich kursów? – Działania samorządu wymagają zaangażowania środków, a te są ograniczone – rozwiewa wątpliwości Marek Augustyn.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKS Słupsk z kolejnym rekordowym sezonem

Komunikacja

PKS Słupsk z kolejnym rekordowym sezonem

Jakub Rösler 12 września 2023

Licencja dla taksówkarzy na poziomie metropolii lub regionu?

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKS Słupsk z kolejnym rekordowym sezonem

Komunikacja

PKS Słupsk z kolejnym rekordowym sezonem

Jakub Rösler 12 września 2023

Licencja dla taksówkarzy na poziomie metropolii lub regionu?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5